2013. augusztus 7., szerda

CSAPATMUSTRA # 1 - avagy jön a csápos genyó és megesz... a SEMMI.

Szóval, egy új topic, még mindig a GenCon jellegében, a blog történetében az első ilyen témájú bejegyzés:

CSAPATMUSTRA:

Tara, Herald of Obliteration

(Nightmare edition)

http://www.wyrd-games.net/2eSwap/WYR21001-HeraldOfObliteration.jpg 

Na gyorsan vesézzük ki is ezt a bandát...

Első figyelemre méltő felfedezés: ez az első olyan csapat, amely nem szerepelt eddig a kiadott csapatok között és a GenCon-nak köszönhetően kapásból a Nightmare verziót kaphatjuk meg. Már ha hajlandóak vagyunk kiadni 80$(+ptk +NAV)-t, akkor egy teljesen új kidolgozású és működésű csapatra tehetjük rá a mancsunkat. A vezetőjéről, Tara-ról eddig csak a fluffban olvashattunk, a mellkasán tátongó lyukról már sejthetjük, hogy igencsak hányadtatott sorsú leányzóról van szó... ráadásul a háttérben integető csápos illető (hello Cthulhu!) sem fotó kedvéért ugrott be.

A modellekről:

Tara, Herald of Obliteration (az Eltörlés Hirnöke?)

 

Nos, Tara néni némi Prototype-os utánérzéssel rendelkezik, mivel a jobb karja ilyen deformált izéként van ábrázolva (- ez hol jelenik meg amúgy a statokban?! - kérdem én), kellemesen átlőtt mellkassal, jobbjában csinos karddal (SOULSTONE SWORD!), és persze, a már korábban említett átlőtt szívvel.
Statokban átlagos értékekkel rendelkezik, ám ha varázsolnak rá, vagy megpróbálnak egy újabb lyukat lőni rá, ez megváltozik; ugyanis a kisasszony immunis a Horror duel-ekre és ha rácastolnak (deszépmagyarszóez), akkor +2 Df és Wp-t kap, valamint ha MASK-al védekezik lövések ellen (Sh Attack Action), akkor az nem okoz sebzést (HOPPÁCSKA!). Frankón át lehet lőni a lyukon...

Eléggé kontrol típusú mestert kapott ezzel két frakció is, mivel dual faction (outcast/resser):
  • nem hagyja szó nélkül a kör kezdő flipet (upgrade-ből lehet neki [+] kapni rá)
  •  a Shutter Time nevű képességének köszönhetően a játék végét jelentő flip-et is újrahúzhatja kénye-kedvére
  • 0-ásért 6"en belül nem lehet Interact Action-t végrehajtani az ellenfél figurái számára
Valamint van egy 0-ása, amit akkor használhat, ha ő kezdi a csapata körét (ő aktiválódik elsőként), és akkor és csak akkor reaktíválhatja magát, ha már minden egyéb figuráját aktiválta. O.o

Fegyverzetét illetően van egy egy szabvány guildes Peacebringere és egy egész pofás kardja 6-os Ml-el, autotriggerrel, valamint egy eleg combos - és elég nehezen kihozható - pulse-ban azonos nevű figurákat armort ignoráló, 2-t sebző triggerrel. Az autotriggere ismerős lesz, a csapatban Karina-n kívül mindenkinek megvan valamilyen fegyverén... A lényege: egy túrára küld a Semmibe, azaz ha megsebez, egy WP -> 13 ellenében el-bury-zi a célpontot (ha épp nincs más el-bury-zve), aki akkor tér vissza a táblára, ha épp meghal valaki, de akkor base contact-ban az elhunyttal. Fincsi. Ezzel el lehet rakni saját figurát is (amit sokkal könnyebb kihozni). Hogy miért raknánk el saját figurát? Ezt majd később...

Egyetlen Action-je maradt eddig ki, mégpedig a Temporal Shift nevezetű, a 6"-en belül _minden_ figurának Fast-et adó Tactical Action, amit csak akkor használhatunk, ha a célpontok között legalább 1 ellenséges model is van, és legalább 3 lapot eldobunk a kacsónkból...
Gyorsítsuk az ellenfél figuráit! MIVAN?! 
Nos, gatyákat felkötni, ez a csapat az ellenfél Fast-é tett figuráit igyekszik kihasználni. Nem lesztek egyedül a gondolattal, hogy a FAST mint DEBUFF koncepció fura. Dehát ez Malifaux.

Karina

 

Tara toteme... egy 5pontos Enforcer figuraként jelentkezik, aki szintén dual faction (outcast/resser). Kell is a drága figura, mivel ő az, aki a fluff szerint visszahozta a halálból Tarat...
Nade, magáról a model-ről: egy átlagember Wd-jaival rendelkezik (6os) valamint közepes statokkal. Ha egy másik model 6"-es körzetében fejezi be az aktivációját, akkor az aktiválódhat.
Fegyverzetként egy szabvány Peacebringer-e van neki is, de tud nosztalgikusan Bash-elni is és ha egy holló (vagy éppenséggel varjú) hoz neki egy kavicsot, még akár ki is csinálhat téged (a megszokott instant kill, 2 lapért v 2 kavicsért kiváltható).

A már korábban említett, az ellenséges, FAST-el rendelkező, 6"-en belül aktiválódó figurákra  ható képessége, a Price of Eternity egy Wp -> 14 elbukása esetén 2-t sebez a delikvensen.

Ennyit a földi dolgokról, ugyanis Karina további skilljei mind a Semmit érintik, azaz az bury-zett modellekre hat:
  • Flames of the Void: ez egy felgyújtós képesség, Wp -> 14 esetében minden buried model +2-es Burning Condition-t kap, persze, körönként csak egyszer
  • Energies of the Void: buff/debuff képesség, range nélkül hat egy buried model-re, aki Slow-t vagy Fast-et kap.
Illetve van még egy képessége, amit soha a büdös életben nem fogsz kihozni  egy vörös joker eldobásával lehet aktiválni egy éppen 4"-re a másvilágra távozó living model halálakor lehet aktiválni. Ekkor 4"-re ettől a figurától a játékba idézhetünk egy előholt DEATH MARSHAL-t. Ez a Shattered Memories. Jegyezzétek meg a nevét, mert tisztára megéri és életszagú, hogy összehozod valaha...

Void Wretch


A Wretch fordítás szerint: "A miserable, unfortunate, or unhappy person." Nekem nagyranőtt, háromlábú bolhának tűnik első ránézésre (sokadikra is!...), no mindegy, ezek a vakarékok lesznek a csapatunk sava-borsa (ha outcast a bejelentett frakció/van , mivel elég hasznos kis dögök ezek. 
Lássuk is, hogy miért...
Először is, kemények:
  • 8-annyi Df-je van, amennyi lapunk van a kezünkben
  • Incorporeal: a régi Spirit ability mai megfelelője, tehát minden Sh/Ml támadásból eredeztethető sebzés feleződik rajtuk
Offenzívek:
  • [+] [+]-t kapnak minden duel-ükre minden Fast-el rendelkező figura ellen (sajátra is)
  • 4-es Ml-el egy közepes sebzéskóddal ütnek, a már említett autotriggerrel
  • (2)-es Action-ért molesztálják a buried figurákat
  • 0-asért Fast/Slow-t pakolnak valakire 4"-re
Valamint hasznosak:
  • egy (2)-es Action-ért levesznek minden Condition-t célpont buried figuráról és dobnak rá egy nem elhanyagolható 2/3/5-ös healt (emlékeztek a Fast figurák elleni duplaplusszra? az saját is lehet... nem duel, úgyhogy ez bukó)
  • viszonylag gyorsak (5ös Wk), és ha Fast-ek, akkor vidáman ücsörögnek az objective-eken, miközben a buried figurákat is harapdálják...
Szóval mocsok kis genyók ezek, de ezt már mondtam...

Cthulhu maga  The Nothing Beast

 

 A végére hagytam a nagyfiút, Cthulhu malifaux-i hasonmás-versenyének győztesét, a Semmi Szörnyet.
  • Ő is Incorporeal 
  • az a perverzitása, hogy minél kevesebb lapod legyen, mivel akkor akár 9-es Df-je is lehet. Ijesztő a csávó (terrifying 10).
  • Egy 0-ásért (aminek az a neve, hogy Void, azaz Semmi..., pedig nem semmi amit csinál) pofánvág, ha behúzol neki.
Ennyit is a védelmi mechanizmusairól. Fegyverzetként az Obliterate, azaz eltörlés áll a rendelkezésére, ami egy Ca alapú közelharci támadás (viszlát ellenséges Incorporeal figura...) Wp ellen, 3-as melee range-el, vaskos sebzéssel és a már-már kötelező autotriggerrel. Szinte öröm, hogy ebből körönként akár 4-5-öt is benyalhatunk (2AP +Fast +Casting expert (JÓHOGY!) + az esetleges ütés a Void-ból)...

Neki is van egy képessége, ami a FAST modelleket zaklatja, ez pedig a Truth in Nothingness. 6"-es pulse: és lehet dönteni, hogy 2 sebzés vagy [-] minden Wp duel-re, mivel ez egy TACTICAL ACTION, tehát nincs ellene védekezés. Ebben a spellben az a jó, hogy körönént csak 1x kaphatod meg az arcodba (vagy mégse? Tara ETERNAL JOURNEY upgrade-je, Whispers From Darkness; Hannah Make a New Entry-je)...

A csapat működés közben:

Volt alkalmam tesztelni Outcast-ként a mai nap folyamán, azaz tegnap.
  • Tara-t szinte kötelező elsőnek aktiválni, ebben segít a [+]-os kezdőflipet adó upgrade. 
  • A Nothing Beast-et elég nehéz az asztalon tartani, ha az ellenfélnek van sebző spellje (Nicodemnek van _nem_ pisztolyos spellje, úgyhogy a 7 Wd hamar fogy)
  • a fent említett autotriggert elég sokat járattam, egyetlen figurát se raktam ki, tehát ha nem tudsz valami minuszt összefacsarni, akkor nem érdemes rá játszani
  • ellenben saját figurát (a NB-t) kiraktam 2x is Tara-val az upgrade-nek köszönhetően, ekkor kapott 2 heal-t is a Wretch-ektől (harmadikra nem tudtam elrakni, mert már csak 1 Wd-al rendelkezett és belehalt volna a spellbe...)
    • Tara-val szinte minden kört én kezdtem, reaktiváltam, kiraktam a nagy szörnyet Fast-en, a Wretch-ek heal-elték, majd a köröm végén visszakerült az asztalra szinte maxon...
  • a lapdobástól nem kell félni, a NB egy teljes kört töltött el 1 Wd-n egy teljes crew ellen pusztán azért, mert elfogyott a kezemből a lap és a terrifying 10 elég volt 2x is... (persze közben elvesztettem egy aktiválatlan, 5Wd-s, FAST Killjoy-t is... ami azért fájt)
Amúgy zökkenőmentesen vette az akadályt a csapat a +20pontnyi felidézett figura ellen, eléggé nagy leküzdendő akadályt jelentett a 2 db 50es base-en álló figura, hogy tartsak egy Reconnoiter-t és egy Power Ritual-t...

Pár szó az upgrade-jeikről:
  • Obliteration Symbiote:
    • 1-es akcióért (holló/varjú triggerrel) visszarakhatsz egy friendly buried figurát b2b-be Tara-val, amit aztán aktiválhatsz Chain Activation szabályon kívül!
    • 2-es akcióért WP ellenében (holló/varjú triggerrel) visszarakhatsz egy enemy figurát b2b-be, amit aztán aktiválhatsz Chain Activation szabályon kívül!
  •  Dead of Winter:
    • felbérelheted az alap crew-t, valamint Death Marshal-okat - őket élőholtként - Resserként is, mivel csak Tara és Karina Dual Faction
      • az UnDeath Marshal (copyright by Papp Tamás) egy kellemes kis 6 pontos figura, mely megnöveli a csapat melee/ranged potenciálját (critical strike-al mindkettőn), valamit a bury képessége is megbízhatóbb, mint a csapat többi részének
        Gyorsak, nehezen levakarhatóak, séma markert dobnak a halálukkor... nem rossz választás
    • -2 Wp 6"-en belül minden Fast modelnek (azért ezzel könnyebb felrakni azokat a mókás bury-ket...)
  •  Eternal Journey:
    • hasonló nevű 0-ásért Tara visszaugrik a Deployment Zone-ba...
    • 1-es akcióért egy buried figurának elvarázsolhatod az egyik 1-es akcióját amiben nem szerepel más model neve (ez eléggé OPnak tűnik)
  •  Knowledge of Eternity:
    • ez az upgrade ad [+]-t a kezdőflipre (nekem kötelező:P)
    • 1 ranged bury-ző képesség (nagyon jól jön, ha saját figurát mentesz ki kör elején... és már Fast is) 
  •  Long Forgotten Magics: 
    • Karina egyetlen upgrade-je, 8"-en belül halálozó model sacrifice-olódik, ha lapot dobunk érte (lapdobó képesség és makermentesítő egyben)
  • Voiceless Words: NB és Tara upgrade-je; ha ezt a modelt vagy ennek a modelnek a LoS-ában lévő Void Wretch-eket elérné a végzet, akkor még egy Wp->13 ellenében eláshatják a támadót úgy, hogy az a kezdőzónájába kerül a kör végén. Ez reconnoiter esetén jól jöhet, más nem jut eszembe.

Most így hirtelen ennyi.

Yosh voltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése